Het OPO LO: Schoolstage bestaat uit: ” Periode 1: SO met D/A – finaliteit en A-finaliteit”, “Periode 2: keuze 1 BuO/BuO” of keuze 2 BuO/Basis” en VGC-sportdag.
Elk onderdeel wordt hieronder nader toegelicht.
Meer info over de te bereiken doelen en de evaluatiemodaliteiten kan je terugvinden op de ECTS-fiche.
Periode 1: SO met D/A finaliteit en A-finaliteit
Actieve stage SO- 2de graad met D/A-finaliteit en de 2de en 3de graad A-finaliteit: 4 à 5 weken stage:
De stagiair kan de uren A-finaliteit (1e, 2e en 3e graad) aanvullen met uren D/A-finaliteit en uitzonderlijk ook D-finaliteit (1e en 2e graad).
- 42u lesuren LO: min. 10u à 12u /week gedurende 4 à 5 weken, te plannen tijdens de stageperiode 1 (= stageperiode voor de paasvakantie). De eerste 2u lesuren zijn observatie-uren.
- Mesotaken tijdens deze stage: min. 1 mesotaak uit te voeren op niveau 2-3: zie overzichtsdocument mesotaken, af te spreken met de stagementor en de stageschool. Aangewezen is om de implementatie van de vernieuwingen in het sec. onderwijs te verkennen en hieraan te participeren.
De stagiair moet altijd aanwezig zijn tijdens de afgesproken stage-uren. Bij afwezigheid moet de stagiair de uren inhalen. Dit gebeurt steeds in samenspraak met de hogeschool en de stageplaats.
Bij een flexibel traject kan de stagiair in een andere periode de stage uitvoeren. Een aangepaste ECTS-fiche wordt opgesteld door de stagecoördinator.
De stagiair LO-AV doet tijdens deze stage de stageopdrachten voor het algemeen vak: Schoolstage 2.
De student geeft zijn stagevoorkeuren in op het Stageportaal.
Nadat de stage de status ‘goedgekeurd’ heeft gekregen, kan de studenten documenten opladen.
Voor de stage kan starten voegt de student het stagecontract (ondertekend door alle partijen) en het volledige stagerooster toe aan het Stageportaal.
Deze kennisclip kan je helpen om snel aan de slag te gaan met het Stageportaal.
Uitgebreide informatie over de werking van het Stageportaal, deadlines en bijkomende stageformaliteiten kan je vinden op deze website bij het onderdeel ‘stageformaliteiten’.
1. Actieve stage LO:
min. 40 LO les geven (na min. 2u observeren) waarbij de specifieke opdrachten worden uitgevoerd: evalueren, periodeplanning, differentiatie, kennismaken met de vernieuwingen secundair onderwijs.
De stagiair werkt min. 1 periodeplan uit van min. 4 weken voor deze stageperiode voor min. 1 klas. De stagiair baseert zich op de leidraad voor het maken van een periodeplan aangebracht in Onderwijskunde. Hij/zij bespreekt dit uitvoerig met de stagementor. De stagiair noteert deze op de Template-periodeplanning.
De uitgewerkte periodeplanning komt vooraf aan de stage: tijdens de voorbereidingsweek, in de voorziene ruimte in het stageportaal.
In deze stageperiode komen differentiëren en evalueren aan bod.
2. Mesotaken:
1 mesotaak uit te voeren op niveau 2-3 (min. 10u). Bij voorkeur neemt de stagiair deel aan vakoverschrijdende initiatieven in het kader van de hervormingen van het secundair onderwijs (werkgroepen, projecten, flexi-uren, keuze-uren, co-teaching, …). (in te vullen op het overzichtsdocument mesotaken)
3. Lesplannen
Het lesplan wordt gemaakt met de opgelegde lay-out vanuit de hogeschool, volledig volgens de leidraad bij het lesplan. Meer info over de afspraken rond het maken van het lesplan is ook terug te vinden op deze website onder stageformaliteiten. De stagiair geeft minimum drie dagen vóór de aanvang van de les de lesvoorbereiding af aan de stagementor ter inzage en verbetering. De stagiair maakt duidelijke afspraken i.v.m. tijdstip van indienen, wijze van indienen (via mail, papieren versie,…). De stagiair geeft vóór de les het verbeterde lesplan aan de stagementor. Op de achterzijde van het lesplan (blad 3) noteert de stagementor opmerkingen aangaande de gegeven les. De stagiair vult nadien op blad 3 de nieuwe beginsituatie in en ook de werkpunten en sterke punten.
4. Verslagen:
De stagiair maakt een tussentijds verslag en een eindverslag van de stageperiode 1 SO volgens de leidraad-Portfolio-stage-SO.
De student maakt vooraf aan de stage het stagerooster aan in het Stageportaal.
Pas na goedkeuring door de stagebegeleider kan de student starten met de stage. De uiterste datum voor het ingeven van het stagerooster kan je vinden op de pagina ‘Algemene info’ –> ‘Data’.
De stagiair vult het lesplan volledig in
De “Leidraad bij het lesplan!” toont hoe de verschillende rubrieken moeten ingevuld worden.
De lesplannen worden op het afgesproken tijdstip met de stagebegeleider ingediend in het stageportaal en minstens 3 dagen vooraf aan het lesgeven ingediend bij de stagementor.
De stagebegeleider en/of mentor kijkt de lesplannen na. Alle verbeterde lesplannen worden steeds afgedrukt, genummerd en in een map gestoken. De map wordt elke les meegenomen en aanpassingen worden na elke les aangebracht. De mentor vult ook telkens blad 3 in samen met de student en handtekent elk lesplan.
- door de stagementor: tussentijds (na ong. de helft van de stageperiode) en op het einde van de stage vult de mentor het evaluatieformulier én het document-beroepshoudingen nw in.
De documenten worden volledig ingevuld en besproken met de stagiair in het kader van de stagebegeleiding en de evaluatie. De ingevulde codes op het evaluatieformulier bepalen mee het eindpunt voor deze stage. Een onvoldoende voor beroepshoudingen kan de code voor veldwerk doen zakken. Wanneer de stagementor dit wenst kunnen deze documenten worden opgestuurd naar de hogeschool.
door de stagebezoeker: de stagiair krijgt 2x stagebezoek van een stagebezoeker van de hogeschool. Deze vult het EF Stage LO en het document-beroepshoudingen nw in en laadt dit na het bezoek op in het Stageportaal.
- door de stagebegeleider: tussentijds en op het einde van de stage vult de stagebegeleider het syntheserapport.
Supervisiegesprek: Tussentijds en na de stage wordt een supervisiegesprek gehouden. In de terugkomweken wordt het eindreflectie- en evaluatiegesprek met de stagebegeleider gepland
Het tussentijds portfolio wordt ong. in de helft van de stage afgegeven (map) en gepubliceerd (Stageportaal):
Voor de stageperiode 1 SO: minimum twee dagen vooraf aan het reflectiegesprek met de stagebegeleider. (zie data stagekalender)
In de “Leidraad-Portfolio-stage-SO-DA-A” worden de verwachtingen op vlak van verslaggeving/portfolio beschreven.
De student dient rekening te houden met de opgelegde deadlines (Zie ‘Algemene info’ –> ‘Data’).
Verbeteren en verder aanvullen met nieuwe informatie en reflectie van 1e deel van de stageperiode. De verwachtingen worden beschreven in OND-3BaSO-D-LO-Leidraad-Portfolio-stage-SO:D/A en A
Periode 2: Keuze 1 BuO/BuO of Keuze 2 BuO/Basis
Inleefstage BuO: 1 week (voor alle studenten)
Planning zie stagekalender.
De stagiair kiest voor een stage in het buitengewoon basis of buitengewoon secundair onderwijs.
De student is de hele week aanwezig op de stageschool.
Tijdens deze week stage zal de stagiair: observeren, participeren, les geven en min. 1 mesotaak uitvoeren
De invulling van deze week gebeurt in volledige samenspraak met de directie en mentoren.
Stageperiode: voorziene periode na de paasvakantie.
Stagecontactperiode (zie ‘Data’): tijdens deze periode verzamelt de stagiair alle nodige informatie om de stage te kunnen aanvangen.
Bij een flexibel traject kan de stagiair in een andere periode de stage uitvoeren.
De student is zelf verantwoordelijk voor het vinden van een geschikte stageplaats die voldoet aan de voorwaarden van de desbetreffende stage. De student legt daarbij zelf contact met de stageplaats.
Na akkoord van de stageplaats, vult de student de gegevens van de stageplaats in op het inlichtingenformulier. Het formulier wordt via mail bezorgd aan de secretariaatsmedewerker (stefanie.plas@odisee.be ). Enkel volledig en correct ingevulde inlichtingenformulieren worden verder behandeld.
Na controle worden de gegevens ingevoerd op het Stageportaal en zal de stage de status ‘goedgekeurd’ krijgen.
Voor de stage kan starten voegt de student het stagecontract (ondertekend door alle partijen) en het volledige stagerooster toe aan het Stageportaal.
Deze kennisclip kan je helpen om snel aan de slag te gaan met het Stageportaal.
Uitgebreide informatie over de werking van het Stageportaal, deadlines en bijkomende stageformaliteiten kan je vinden op deze website bij het onderdeel ‘stageformaliteiten’.
Dit is een verplichte stage voor alle studenten LO.
- Observatie – en participatiestage in het BuO: keuze tussen BuSO of BuBaO: 1 volledige week aanwezig in de school.
Bij voorkeur volgt de stagiair 1 klasgroep gedurende de hele week in het BuO. De stagiair participeert bij de verschillende activiteiten en geeft LO les waar mogelijk.
De stagiair ontdekt tijdens deze week hoe de werking is van de school en dit zowel op micro, meso als macroniveau.
BELANGRIJK:
De stagiair toont een leergierige actieve houding: De stagiair informeert zich maximaal. Hij / Zij neemt geen afwachtende houding aan maar neemt zelf initiatief!
De stagiair is ook kritisch adviserend in de weergave in het verslag en reflectie. Hij / zij probeert naast het beschrijven ook aan te geven waar er mogelijk ruimte voor verbeteringen zou kunnen zijn
De student neemt tijdens de stagecontactweek contact op met de mentor en maakt afspraken mbt tot zijn stage.
Bij laattijdige wijzigingen: De stagebezoeker wordt zo snel mogelijk op de hoogte gebracht (contactgegevens zie Toledo).
De student vult lesplan-Word volledig in.
De Leidraad bij het lesplan toont hoe de verschillende rubrieken moeten ingevuld worden.
De lesplannen worden op het afgesproken tijdstip met de stagebegeleider ingediend in het digitaal portfolio en minstens 3 dagen vooraf aan het lesgeven ingediend bij de mentor.
De stagebegeleider en/of mentor kijkt de lesplannen na. Alle verbeterde lesplannen worden steeds afgedrukt, genummerd en in een map gestoken. De map wordt elke les meegenomen en aanpassingen worden na elke les aangebracht. De mentor vult ook telkens blad 3 in en tekent elk lesplan.
Na de stage wordt het Document BH Stageweek BuO of de Digitale versie Document BH 3LO Stageweek BuO door de mentor ingevuld en meegegeven met de student of doorgestuurd via mail met de student in CC.
De stagebegeleider vult het OND 3BaSO-D LO SR stageweek BuOin en bespreekt.
Klik hier voor meer info over de begeleiding en evaluatie van de stage. Het codesysteem kan je hier terugvinden.
De student dient rekening te houden met de opgelegde deadlines (Zie ‘Algemene info’ –> ‘Data’).
OND-3BaSO-D-LO Leidraad Portfolio stage BuO en Basis
Alle stagedocumenten laad je op in het Stageportaal. Per stage wordt er een opdeling gemaakt tussen algemene bestanden en bestanden die per stageles opgeladen dienen te worden. Kijk goed na dat je steeds het juiste bestandstype selecteert.Voor deze stage breng je onderstaande in orde en laad je de bijhorende documenten op in het Stageportaal:
ALGEMENE BESTANDEN
Contract
Gehandtekend door alle partijen. Je brengt dit in orde voor de start van de stage om een geldige stage te kunnen lopen.
Stagerooster
Stagelessen individueel invoeren.
Gehandtekend stagerooster
Download in het Stageportaal jouw definitieve stagerooster (excel) en laat dit op het einde van de stage door de stagementor ondertekenen.
Laad het ondertekende document nadien in pdf op.
Eindevaluatie stagementor
Begeleidingsformulier stagebezoeker
Dit document wordt door de bezoeker op het Stageportaal opgeladen.Reflectie en verslagen
- Zie document leidraad portfolio stage BuO en Basis (Documenten BR)
Mesotaken
Onvolledigheidsfiche
BESTANDEN OP TE LADEN PER STAGELES
Lesvoorbereiding
Begeleidingsformulier mentor
3 weken stage BuO (keuze 1)
Planning zie stagekalender.
Indien de stagiair keuzetraject 1 (drie weken BuO) kiest, kiest of hij / zij deze stage uitvoert in het BuBaO of BuSO.
Na de inleefstage van 1 week voert de stagiair in dezelfde stageschool nog drie weken stage uit:
- 30u LO les geven
- min. 1 mesotaak op niveau 3
De invulling van deze weken gebeurt in volledige samenspraak met de directie en mentoren.
Stageperiode: voorziene periode na de paasvakantie.
Tijdens de stagecontactweek verzamelt de stagiaire alle nodige informatie om de stage te kunnen aanvangen en noteert dit op het uurrooster (Stageportaal) per week met planning van te geven lessen, lesonderwerpen, mesotaak of taken,…
De stagiair moet altijd aanwezig tijdens de afgesproken stage-uren. Bij afwezigheid moet de stagiair de uren inhalen. Dit gebeurt steeds in samenspraak met de hogeschool en de stageplaats.
Bij een flexibel traject kan de stagiair in een andere periode de stage uitvoeren.
De student is zelf verantwoordelijk voor het vinden van een geschikte stageplaats die voldoet aan de voorwaarden van de desbetreffende stage. De student legt daarbij zelf contact met de stageplaats.
Na akkoord van de stageplaats, vult de student de gegevens van de stageplaats in op het inlichtingenformulier. Het formulier wordt via mail bezorgd aan de secretariaatsmedewerker (stefanie.plas@odisee.be ). Enkel volledig en correct ingevulde inlichtingenformulieren worden verder behandeld.
Na controle worden de gegevens ingevoerd op het Stageportaal en zal de stage de status ‘goedgekeurd’ krijgen.
Voor de stage kan starten voegt de student het stagecontract (ondertekend door alle partijen) en het volledige stagerooster toe aan het Stageportaal.
Deze kennisclip kan je helpen om snel aan de slag te gaan met het Stageportaal.
Uitgebreide informatie over de werking van het Stageportaal, deadlines en bijkomende stageformaliteiten kan je vinden op deze website bij het onderdeel ‘stageformaliteiten’.
1. Actieve stage LO:
3 à 4 weken actieve stage, 30u LO geven ong. 8 à 10u LO les geven / week (totaal 30 lesuren)
Tijdens de stage BuO gaat de stagiair themagericht of taalontwikkelend werken. Dit betekent dat er binnen de lessen bewegingsopvoeding rond een thema wordt gewerkt of aan taalontwikkeling wordt gedaan. De stagiair bepaalt de inhouden van de lessen in samenspraak met de stagementor en / of klasleerkracht.
2. Mesotaak: 1 mesotaak uit te voeren op niveau 3. Een project wordt uitgewerkt voor de stageschool en uitgevoerd.
3. Lesplannen: De lesvoorbereidingen worden gemaakt met de opgelegde lay-out vanuit de hogeschool, terug te vinden op de stagewebsite (zie Leidraad bij het lesplan). De stagiair geeft minimum twee dagen vóór de aanvang van de les de lesvoorbereiding af aan de stagementor ter inzage en verbetering. De stagiair maakt duidelijke afspraken i.v.m. tijdstip van indienen, wijze van indienen (via mail, papieren versie,…).
De stagiair geeft vóór de les het verbeterde lesplan aan de stagementor. Op de achterzijde van het lesplan (blad 3) noteert de stagementor opmerkingen aangaande de gegeven les. De stagiair vult nadien op blad 3 de nieuwe beginsituatie in en ook de werkpunten en sterke punten.
4. Stageportaal: Vooraf, tijdens en na de stage maakt de stagiair het portfolio stage BuO volgens de richtlijnen.
De student neemt tijdens de stagecontactweken contact op met de mentor en maakt afspraken mbt tot zijn stage.
De student maakt vooraf aan de stage het stagerooster aan in
het Stageportaal.
Pas na goedkeuring door de stagebegeleider kan de student starten met de stage.
De uiterste datum voor het ingeven van het
stagerooster kan je vinden op de pagina ‘Algemene info’ à ‘Data’.
Bij laattijdige wijzigingen in het uurrooster wordt de stagebezoeker zo snel mogelijk op de hoogte gebracht (contactgegevens zie Toledo).
De student vult elk Lesplan volledig in
De leidraad bij het lesplan toont hoe de verschillende rubrieken moeten ingevuld worden.
De lesplannen worden op het afgesproken tijdstip met de stagebegeleider ingediend via Link en minstens 3 dagen vooraf aan het lesgeven ingediend bij de mentor.
De stagebegeleider en/of mentor kijkt de lesplannen na. Alle verbeterde lesplannen worden steeds afgedrukt, genummerd en in een map gestoken. De map wordt elke les meegenomen en aanpassingen worden na elke les aangebracht. De mentor vult ook telkens blad 3 in en tekent elk lesplan.
Evaluatie:
- door de stagementor: tussentijds en op het einde van de stage vult de mentor het EF Stage LO én het document beroepshoudingen in.
De documenten worden volledig ingevuld en besproken met de stagiair in het kader van de stagebegeleiding en de evaluatie. De ingevulde codes op het evaluatieformulier bepalen mee het eindpunt voor deze stage. Een onvoldoende voor beroepshoudingen kan de code voor veldwerk doen zakken. Wanneer de stagementor dit wenst kunnen deze documenten worden opgestuurd naar de hogeschool.
door de stagebezoeker: de stagiair krijgt 1x stagebezoek van een stagebezoeker van de hogeschool. Deze vult het EF Stage LO en het document beroepshoudingen in.
- door de stagebegeleider: Na de afwerking van de stage vult de stagebegeleider het synthesrapport-Stage-LO in.
Supervisiegesprek: na de stage heeft de stagiair een supervisiegesprek met de stagebegeleider.
Klik hier voor meer info over de begeleiding en evaluatie van de stage. Het codesysteem kan je hier terugvinden.
De stagebegeleider vult het Syntheserapport Stage-LO in.
De student dient rekening te houden met de opgelegde deadlines (Zie ‘Algemene info’ –> ‘Data’).
Zie ook document: OND-3BaSO-D-LO Leidraad Portfolio stage BuO en Basis
Alle stagedocumenten laad je op in het Stageportaal. Per stage wordt er een opdeling gemaakt tussen algemene bestanden en bestanden die per stageles opgeladen dienen te worden. Kijk goed na dat je steeds het juiste bestandstype selecteert.Voor deze stage breng je onderstaande in orde en laad je de bijhorende documenten op in het Stageportaal:
ALGEMENE BESTANDEN
Contract
Gehandtekend door alle partijen. Je brengt dit in orde voor de start van de stage om een geldige stage te kunnen lopen.
Stagerooster
Stagelessen individueel invoeren.
Gehandtekend stagerooster
Download in het Stageportaal jouw definitieve stagerooster (excel) en laat dit op het einde van de stage door de stagementor ondertekenen.
Laad het ondertekende document nadien in pdf op.
Eindevaluatie stagementor
Begeleidingsformulier stagebezoeker
Dit document wordt door de bezoeker op het Stageportaal opgeladen.Reflectie en verslagen
- Zie document leidraad portfolio stage BuO en Basis (Documenten BR)
Mesotaken
Onvolledigheidsfiche
BESTANDEN OP TE LADEN PER STAGELES
Lesvoorbereiding
Begeleidingsformulier mentor
Het tussentijds portfolio wordt ong. in de helft van de stage afgegeven (map) en gepubliceerd (Stageportaal): Leidraad Portfolio stage BuO en Basis
Een tussentijds supervisiegesprek is mogelijk op aanvraag.
Het eindportfolio wordt ingediend volgens de afgesproken deadline (zie ‘Algemene info’ –> ‘ Data’) Verbeteren en verder aanvullen met nieuwe informatie en reflectie van 1e deel.
OND-3BaSO-D-LO Leidraad Portfolio stage BuO en Basis
Er wordt een eindsupervisiegesprek gepland met de stagebegeleider.
3 weken basisonderwijs(keuze 2)
Indien de stagiair keuzetraject 2 (drie weken basisonderwijs) kiest, doet hij/zij stage in het kleuter- en/of lager onderwijs.
De stagiair voert tijdens deze stage van min 3 weken de volgende opdrachten uit:
- 30u LO les geven (vooraf 2u observeren)
- min. 1 mesotaak op niveau 3
De invulling van deze weken gebeurt in volledige samenspraak met de directie en mentoren.
Stageperiode: voorziene periode na de paasvakantie.
Tijdens de stagecontactweek verzamelt de stagiaire alle nodige informatie om de stage te kunnen aanvangen en noteert dit op het uurrooster per week met planning van te geven lessen, lesonderwerpen, mesotaak of taken,…
De stagiair moet altijd aanwezig tijdens de afgesproken stage-uren. Bij afwezigheid moet de stagiair de uren inhalen. Dit gebeurt steeds in samenspraak met de hogeschool en de stageplaats.
Bij een flexibel traject kan de stagiair in een andere periode de stage uitvoeren.
De student is zelf verantwoordelijk voor het vinden van een geschikte stageplaats die voldoet aan de voorwaarden van de desbetreffende stage. De student legt daarbij zelf contact met de stageplaats.
Na akkoord van de stageplaats, vult de student de gegevens van de stageplaats in op het inlichtingenformulier. Het formulier wordt via mail bezorgd aan de secretariaatsmedewerker (stefanie.plas@odisee.be ). Enkel volledig en correct ingevulde inlichtingenformulieren worden verder behandeld.
Na controle worden de gegevens ingevoerd op het Stageportaal en zal de stage de status ‘goedgekeurd’ krijgen.
Voor de stage kan starten voegt de student het stagecontract (ondertekend door alle partijen) en het volledige stagerooster toe aan het Stageportaal.
Deze kennisclip kan je helpen om snel aan de slag te gaan met het Stageportaal.
Uitgebreide informatie over de werking van het Stageportaal, deadlines en bijkomende stageformaliteiten kan je vinden op deze website bij het onderdeel ‘stageformaliteiten’.
1. Actieve stage LO:
min. 3 à 4 weken actieve stage, 30u LO geven ong. 8 à 10u LO les geven / week (totaal 30 lesuren), waarvan minimum de helft kleuters. Vooraf worden er 2 uur geobserveerd en geparticipeerd.
Tijdens de stage basisonderwijs gaat de stagiair themagericht of taalontwikkelend werken. Dit betekent dat er binnen de lessen bewegingsopvoeding rond een thema wordt gewerkt of er taalontwikkelend wordt gewerkt. De stagiair bepaalt de thema’s in samenspraak met de stagementor en / of klasleerkracht.
2. Mesotaken: 1 mesotaak uit te voeren op niveau 3: uitwerking en uitvoeren van een project in samenspraak met de school / mentor. De stagiar maakt hiervan een uitgebreid draaiboek. De stagiair noteert de mesotaak op het overzichtsdocument mesotaken.
3. lesplan:
De lesvoorbereidingen worden gemaakt met de opgelegde lay-out vanuit de hogeschool, terug te vinden op de stagewebsite (zie Leidraad bij het lesplan).
De stagiair geeft minimum drie dagen vóór de aanvang van de les de lesvoorbereiding af aan de stagementor ter inzage en verbetering. De stagiair maakt duidelijke afspraken i.v.m. tijdstip van indienen, wijze van indienen (via mail, papieren versie,…).
De stagiair geeft vóór de les het verbeterde lesplan aan de stagementor. Op de achterzijde van het lesplan (blad 3) noteert de stagementor opmerkingen aangaande de gegeven les. De stagiair vult nadien op blad 3 de werkpunten en sterke punten in.
4. Stageportaal: Vooraf, tijdens en na de stage vervolmaakt de stagiair in het Stageportaal de stage BuO of Basis volgens de richtlijnen.
De student maakt vooraf aan de stage het stagerooster aan in het Stageportaal.
Pas na goedkeuring door de stagebegeleider kan de student starten met de stage.
De uiterste datum voor het ingeven van het stagerooster kan je vinden op de pagina ‘Algemene info’ –> ‘Data’.
De student vult het lesplan volledig in
De leidraad bij het lesplan toont hoe de verschillende rubrieken moeten ingevuld worden.
De lesplannen worden op het afgesproken tijdstip met de stagebegeleider ingediend in het stageportaal en minstens 3 dagen vooraf aan het lesgeven ingediend bij de mentor.
De stagebegeleider en/of mentor kijkt de lesplannen na. Alle verbeterde lesplannen worden steeds afgedrukt, genummerd en in een map gestoken. De map wordt elke les meegenomen en aanpassingen worden na elke les aangebracht. De mentor vult ook telkens blad 3 in en tekent elk lesplan.
Na de stage wordt het Evaluatieformulier stage 3LO en het OND-BaSO-D-LO-Document-beroepshoudingen door de mentor ingevuld en meegegeven met de student of doorgestuurd via mail met de student in CC.
Klik hier voor meer info over de begeleiding en evaluatie van de stage. Het codesysteem kan je hier terugvinden.
De stagebegeleider vult het Syntheserapport Stage 3LO in.
De student dient rekening te houden met de opgelegde deadlines (Zie ‘Algemene info’ –> ‘Data’).
Zie ook document: OND-3BaSO-D-LO Leidraad Portfolio stage BuO en Basis
Alle stagedocumenten laad je op in het Stageportaal. Per stage wordt er een opdeling gemaakt tussen algemene bestanden en bestanden die per stageles opgeladen dienen te worden. Kijk goed na dat je steeds het juiste bestandstype selecteert.Voor deze stage breng je onderstaande in orde en laad je de bijhorende documenten op in het Stageportaal:
ALGEMENE BESTANDEN
Contract
Gehandtekend door alle partijen. Je brengt dit in orde voor de start van de stage om een geldige stage te kunnen lopen.
Stagerooster
Stagelessen individueel invoeren.
Gehandtekend stagerooster
Download in het Stageportaal jouw definitieve stagerooster (excel) en laat dit op het einde van de stage door de stagementor ondertekenen.
Laad het ondertekende document nadien in pdf op.
Eindevaluatie stagementor
Begeleidingsformulier stagebezoeker
Dit document wordt door de bezoeker op het Stageportaal opgeladen.Reflectie en verslagen
- Zie document leidraad portfolio stage BuO en Basis (Documenten BR)
Mesotaken
Onvolledigheidsfiche
BESTANDEN OP TE LADEN PER STAGELES
Lesvoorbereiding
Begeleidingsformulier mentor
Het tussentijds portfolio wordt ong. in de helft van de stage afgegeven (map) en gepubliceerd (Stageportaal): Leidraad Portfolio stage BuO en Basis
Een tussentijds supervisiegesprek is mogelijk op aanvraag.
Het eindportfolio wordt ingediend volgens de afgesproken deadline (zie ‘Algemene info’ –> ‘ Data’) Verbeteren en verder aanvullen met nieuwe informatie en reflectie van 1e deel.
OND-3BaSO-D-LO Leidraad Portfolio stage BuO en Basis
Er wordt een eindsupervisiegesprek gepland met de stagebegeleider.
Sportdag
De stagiair neemt actief deel aan de organisatie en begeleiding van twee sportdag voor personen met een (ernstige) verstandelijke beperking.
De sportdagen worden georganiseerd door de hogeschool in samenwerking met VGC.
Data zie stagekalender.
Meer info zie Toledo Ultra voor de verwachtingen geformuleerd door de hogeschool.
Deelname aan de 2 sportdagen is verplicht.
Meer info zie Toledo Ultra voor de verwachtingen geformuleerd door de hogeschool.