Opleiding kleuteronderwijs

Binnen de opleiding werken we vanuit enkele kaders die bepalen hoe we onze studenten begeleiden en onze opleiding organiseren. Deze visies kleuren onze opleiding.

Team Kleuteronderwijs

Els Mertens

  • opleidingshoofd
  • trajectbegeleider
  • docent
  • leergroepbegeleider
    • Fase 2

Ilse Banck

  • stagecoördinator
  • docent
  • leergroepbegeleider
    • Fase 2
    • Fase 3

Els Dejaegere

  • docent
  • leergroepbegeleider
    • Fase 2
    • Fase 3

Annemie Natens

  • docent
  • leergroepbegeleider
    • Fase 2
    • Fase 3
  • toverbos

Marlies Algoet

  • docent
  • toverbos

Ruth Alberts

  • docent
  • verantwoordelijke deeltijds traject
  • toverbos

Jaantje Verbruggen

  • docent
  • internationalisering

Freya Claes

  • docent
  • leergroepbegeleider
    • Fase 1

Kirsten De Schepper

  • docent
  • leergroepbegeleider
    • Fase 1

Liesbet De Vos

  • docent
  • leergroepbegeleider
    • Fase 1
  • ankerpersoon taal

Katrien Vandenberghe

  • docent
  • leergroepbegeleider
    • Fase 2
    • Fase 3

Ruth Van Wichelen

  • docent

Tine Van den Broeck

  • docent
  • Leergroepbegeleider
    • Fase 1
  • CSL

Veerle Michiels

  • docent

Nele Wouters

  • docent

Interessante bronnen

Kiezen voor het jonge kind

Helma Brouwers, Coutinho, 2019

Emoties in de kleuterklas

Cathérine Malfait, Niki Jeanin, LannooCampus, 2012

Kleutergewijs

www.kleutergewijs.be

Inspirerend coachen

Jef Clement, Lannoo, 2015

Minimaal Maxitaal

VBB-OCB, Garant, 2012

Maximaal Megataal

Marlies Algoet, Garant, 2016

Evalueren om te leren

Jos Castelijns, Mien Segers, Coutinho, 2011

Ik kies voor mijn talent

Luk Dewulf, LannooCampus, 2016

Zin in Leren, zin in Leven

Katholiek onderwijs Vlaanderen

Gedrag in uitvoering

Diana Smidts, Mariëtte Huizinga, Niewezijds B.V., 2017

Leren in beweging

Marie Vandebroek, Cindy Rutten, Dorien Wassink, Acco, 2016

Peuter- en kleuterschrijfdans

Ragnhild Oussoren,

Remedial teaching en psychomotoriek

Wendy Peerlings, Lannoo, 2012

School in beweging

Isabel Tallir, Kirsten Devlieger, Thomas Remerie, Barbara Vandorpe, Ilse Gentier, OWL PRESS, 2018

Speelkriebels voor kleuters

Veerle Florquin, Els Bertrands, Acco, 2017

Wijs waterwennen

An Taets, Shela Van Puyvelde, Silke Plaetinck, Acco, 2015

De kleine Zeppelin

Koen Crul, Pelckmans, 2018

Dit ben ik in Brussel

DIT BEN IK IN BRUSSEL: Het leven zoals het is... Dit Ben Ik In Brussel wil de diversiteit van jonge kinderen in de klas zichtbaar en bespreekbaar maken. Door meer erkenning te geven aan de sociaal-culturele bagage van de kinderen in de grootstad, hopen we hun meervoudige identiteitsontwikkeling en hun groei naar een positief zelfbeeld meer kansen te geven. www.ditbenikinbrussel.be

Baloena

Dit boek heeft als doel de leefwereld van vluchtelingenkinderen dichterbij te brengen, de blik van leeftijdsgenoten te openen en hen kansen te geven hun eigen verhaal te vertellen.

Jordy

Ook heel wat kleuters leven in armoede. Daarom is er naast de bekende verhalen over Robby en zijn vrienden, ook lesmateriaal over Jordy, het kleine broertje van Robby. welzijnszorg.be

Boekenhouder

Wil jij kleuters goesting doen krijgen in boeken? Dan willen wij jou met deze website een duwtje in de rug geven richting kleuters die van boeken houden.