Het eindportfolio wordt ingediend de eerste maandag na iedere afgewerkte stageperiode vóór 17 u:
Verbeteren en verder aanvullen met nieuwe informatie en reflectie van 1e deel.
Map
- Onvolledigheidsfiche: aangeven of het portfolio volledig is of wat nog ontbreekt
- Uurroosters (verder aangevuld) (4 à 5 weken) met handtekeningen
- Alle lesvoorbereidingen met commentaren van de mentor(en) (verder aangevuld): gebundeld en per nummer
- Evaluatieformulier en document beroepshoudingen ingevuld door alle mentor’en) en gehandtekend of digitaal doorgestuurd.
Digitaal portfolio
In de map “Keuzestage BuO” of “Keuzestage Basis”
- De lesplannen verder aanvullen
- De mesotaken verder aangevuld (zie template mesotaken)
In de map “Keuzestage BuO” of “Keuzestage Basis”:
Verslag
Verder aanvullen
Reflectie:
- Eventueel evaluatiedocumenten ingevuld door de mentor
- Zelfevaluatie uitschrijven op basis van de rubrieken van het evaluatieformulier : persoonlijke reflectie op de te verwerven competenties en niveau
- Document beroepshoudingen voor jezelf invullen
- Leerzorg en Leerverslag: Beschrijf, volgens de cyclus van Korthagen, 1 situatie per onderwijsvorm uit je stage BuO, Basis en BSO waarbij je al handelend betrokken was.
- Een beeld schetsen van welke talenten je bij jezelf hebt ontdekt en ingezet en in welke talenten de ander (mentor, leerlingen…) jou waardeert.
Hulpvragen hierbij:- Wat wilde je in deze stageperiode vooral leren?
- Wat maakte jou op stage de afgelopen weken blij, kwaad, ontgoocheld?
- Op welke momenten was jij op je best? Wat waren hiervoor de ‘ingrediënten’, wat kwam steeds terug? à koppeling aan talenten
- Wanneer had je een ‘minder of zwakker moment’? Wat kenmerkte deze momenten? Hoe trachtte je hiermee om te gaan?
- Werkpunten en sterke punten formuleren (koppelen aan talenten)