Het eindportfolio wordt ingediend de eerste maandag na iedere afgewerkte stageperiode vóór 17u:
Verbeteren en verder aanvullen met nieuwe informatie en reflectie van 1e deel.
Map BSO
- Onvolledigheidsfiche: aangeven of het portfolio volledig is of wat nog ontbreekt
- Uurroosters (verder aangevuld) (4 à 5 weken) met handtekeningen
- Periodeplanning(en)
- Alle lesvoorbereidingen met commentaren van de mentor(en) (verder aangevuld): gebundeld en per nummer
- Evaluatieformulier en document beroepshoudingen ingevuld door alle mentor’en) en gehandtekend (OF digitaal doorgestuurd).
Digitaal portfolio
Onder de map “stage BSO”:
- De lesplannen verder aanvullen
- De mesotaken telkens per stage verder aangevuld. (zie template mesotaken)
Onder de map “stage BSO”:
Verslag stage BSO
Verbeteren en verder aanvullen
Reflectie stage BSO
- Evaluatiedocumente: indien deze digitaal worden doorgestuurd door de stagementor worden deze in de map verslag geplaatst of ingescand.
- Zelfevaluatie uitschrijven op basis van de rubrieken van het evaluatieformulier : persoonlijke reflectie op de te verwerven competenties en niveau
- Document beroepshoudingen voor jezelf invullen
- Leerzorg en Leerverslag: Beschrijf, volgens de cyclus van Korthagen, 1 situatie per onderwijsvorm uit je stage BuO, Basis en BSO waarbij je al handelend betrokken was.
- Een beeld schetsen van welke talenten je bij jezelf hebt ontdekt en ingezet en in welke talenten de ander (mentor, leerlingen…) jou waardeert. Hulpvragen hierbij:
- Wat wilde je in deze stageperiode vooral leren?
- Wat maakte jou op stage de afgelopen weken blij, kwaad, ontgoocheld?
- Op welke momenten was jij op je best? Wat waren hiervoor de ‘ingrediënten’, wat kwam steeds terug? à koppeling aan talenten
- Wanneer had je een ‘minder of zwakker moment’? Wat kenmerkte deze momenten? Hoe trachtte je hiermee om te gaan?
- Werkpunten en sterke punten formuleren (koppelen aan talenten)